Zgodnie z deklaracją Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w tzw. ustawie okołobudżetowej znalazła się informacja o możliwości przekazania środków pieniężnych w 2015 roku na wsparcie procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych.
Potwierdzenie zapewnień resortu transportu można znaleźć w artykule 40 ustawy okołobudżetowej. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, mając na uwadze dobro pasażerów największego przewoźnika kolejowego w kraju, z którego usług korzysta średnio 230 tys. pasażerów każdego dnia, i trudną sytuację finansową spółki, od samego początku aktywnie włączyło się w proces restrukturyzacji firmy. W maju wybrany został strategiczny doradca, firma EY, którego zadaniem było wskazanie najlepszego scenariusza przekształcenia spółki, uzupełnionego dodatkowo o analizę całego rynku regionalnego transportu kolejowego w Polsce. Scenariusz zakłada, że w spółce pojawi się większościowy inwestor ze strony Skarbu Państwa. Efektem ma być uzyskanie przez spółkę długotrwałej rentowności. Do 23 października porozumienie podpisało siedmiu marszałków z województw: mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego i pomorskiego.
Dodatkowe środki zostaną przekazane w formie dotacji dla Agencji Rozwoju Przemysłu, która stałaby się większościowym udziałowcem firmy. Restrukturyzacja zakłada również prowadzenie działalności przewozowej w oparciu o minimum 5-letnie umowy z samorządami (dotychczas roczne lub 2-letnie) na realizację usług transportowych w ramach służby publicznej. Dokapitalizowanie spółki przez Skarb Państwa pozwoli jej przejść restrukturyzację, w wyniku której będzie możliwe zapewnienie trwałej rentowności i poprawa jakości świadczonych przez nią usług, m.in. poprzez zakupy nowego taboru. Wsparcie procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych, a zatem sporej części całego sektora kolejowej komunikacji regionalnej, pozwoli na wdrożenie systemowego rozwiązania, dzięki któremu rynek tego rodzaju przewozów zostanie trwale uzdrowiony, co z kolei pozwoli na pełne zaspokajanie potrzeb społeczeństwa w zakresie korzystania z publicznego transportu kolejowego.